Posted on

W swojej karierze korzystaliśmy z usług bodajże większości firm hostingowych działających na terenie naszego kraju. Testowaliśmy najrozmaitsze rozwiązania, od sharedów (hostingów współdzielonych) poprzez serwery vps, na dedykach (serwerach dedykowanych) kończąc. Nasze doświadczenia miały różny wydźwięk, część hostingodawców wspominamy miło, niektórych niestety wspominamy przy równoczesnym wzroście ciśnienia krwi. Przekonaliśmy się, iż w przypadku niektórych firm doskonały kontakt obowiązuje jedynie do wykupienia hostingu na określony czas, potem bez problemu można klienta ignorować i odpisywać na maile nawet z 12 dniowym opóźnieniem (jedna firma tyle czasu potrzebowała, by odpowiedzieć, w jaki sposób uzyskać od nich kod authinfo na domenę u nich zakupioną).

Dzisiaj więc skupimy się na firmach, z którymi nam się najlepiej współpracowało pod wieloma względami. Nie przypisujemy tutaj konkretnych ofert czy to na dane serwery czy usługi dodatkowe. W części przypadków korzystamy z ofert, które już nie są dostępne dla nowych klientów, my natomiast korzystamy z rozwiązań, na które zdecydowaliśmy się lata temu i hostingodawcy nie zmieniali nam tych ofert.

1 miejsce – dhosting.pl

Z dhosting.pl współpracujemy niezbyt długo, jednakże współpraca ta przebiega w sposób książkowy. Doskonałe rozgraniczenie relacji klient/usługodawca, gdzie każdy zna swoje prawa jak i obowiązki. Z usług korzystamy w sposób względnie bezproblemowy – czasem zdarza się nam coś zepsuć, na co dhosting.pl nie miał wpływu, ale często pomagali nam rozwiązać te problemy. Również w sytuacjach, gdy te problemy daleko odbiegały poza standardy problemów. Wynika to z faktu, iż często stosujemy rozwiązania własne, gdzie pewnych rzeczy nie da się przewidzieć.

Nie występuje problem z dostępnością do usług. Doskonale zdajemy sobie sprawę, iż coś czasem może się fizycznie zepsuć, jak chociażby dysk. Wszystko podlega naturalnemu zużyciu i może niespodziewanie przestać działać. Kiedyś taka sytuacja podobno miała miejsce na serwerze, z którego korzystaliśmy, ale my tego w żaden sposób nie odczuliśmy – nie wystąpiła przerwa w dostępie usług, nasze systemy monitorowania stron nie zgłosiły w żaden sposób niedostępności naszych stron. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż ich rozwiązanie związane ze skalowaniem infrastruktury działa bardzo sprawnie, nawet przy gwałtownych skokach obciążenia system działał bardzo sprawnie.

Support doskonale radzi sobie z komunikacją zarówno telefoniczną jak i mailową. Ich pracownicy nie są ludźmi z łapanki, widać, iż mają spore doświadczenie w tym, co robią.

2 miejsce -ovh.pl

O OVH można powiedzieć wiele rzeczy. Owszem, zaliczyli spektakularną wpadkę kilka lat temu, gdy doszło do awarii w dwóch data center. Efektem była bezprecedensowa sytuacja, gdy wręcz nie działała połowa stron, z której mieliśmy zamiar w danym czasie korzystać. Świadczy to o tym, jak mocno rozbudowana jest infrastruktura tej firmy i ilu klientów i jakich obsługują. Support oczywiście nie był w stanie sobie poradzić z taką sytuacją, nie można było się dodzwonić na infolinię, jednakże to jesteśmy jak najbardziej w stanie zrozumieć. W standardowe dni, gdy się nic nie dzieje nadzwyczajnego, support działa bardzo sprawnie. Rozwiązują problemy, które udaje się nam wygenerować, reagują również dosyć szybko na nasze przekroczenia zasobów, które są następstwem testów. Wymiana maili z nimi to czysta przyjemność, cieszy również fakt, iż bardzo przygotowują bardzo ciekawe oferty promocyjne długoterminowe, zwłaszcza na usługi, które chcemy zakupić.

3 miejsce – sprintdatacenter.pl

Sprintdatacenter jest dosyć ciekawą firmą. Posiada swoje data center w Polsce, dzięki czemu w jakimś stopniu jest ono bezpieczniejsze niż zagraniczne. Patrząc na ilość huraganów, trąb powietrznych, tajfunów, powodzi czy też innych niekorzystnych warunków atmosferycznych, ryzyko uszkodzenia takiego data center jest dużo niższe niż w przypadku hostingów zagranicznych. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż support bardzo sprawnie odpowiada na nasze maile w godzinach naszej pracy. W przypadku zagranicznych firm często odpowiedzi dostajemy w nocy, gdy u nich są godziny pracy. W sprintdatacenter tego problemu nie ma, w godzinach pracy wszystkie maile otrzymują odpowiedź w ciągu godziny, chyba, że przygotowanie odpowiedzi wymaga bardziej zaawansowanych danych. Podoba się nam również nieszablonowe podejście do klienta – tak jak w dhostingu my nie czujemy się tam numerkiem, pracownicy wiedzą kim jesteśmy i kojarzą realizowane przez nas projekty, dzięki czemu łatwiej jest znaleźć najbardziej optymalne rozwiązania.

4 miejsce – hostinger.pl

Hostinger kojarzymy od wielu lat, korzystaliśmy z pomniejszych usług, jednakże kilka lat temu hostingodawca ten był nam bardziej potrzebny. Mieliśmy za zadanie zorganizować całą infrastrukturę online do grania w minecrafta w ramach jednego projektu. Okazało się, iż hostinger miał do tego dedykowane rozwiązanie. Konfiguracja owego rozwiązania nie jest skomplikowana, jednakże support musiał nam w pewnych momentach pomagać. Jeszcze kilka innych projektów również realizowaliśmy z pomocą hostingera i trzeba przyznać, że nigdy nie czuliśmy się niekomfortowo, ba – zawsze traktowano nas w sposób odpowiedni a współpraca przebiegała w sposób iście partnerski. Następowała obustronna wymiana wiedzy i doświadczeń, na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Nigdy nie było sytuacji, by jakikolwiek nasz mail pozostawał bez odpowiedzi. Wszelkie sprawy załatwiane były bardzo sprawnie, bez zbędnej zwłoki, co patrząc z perspektywy naszych doświadczeń wykonuje niestety niewiele firm.

5 miejsce – webh.pl

Webh.pl pojawiło się na naszej liście ulubionych firm stosunkowo późno. Wynika to z faktu, iż trafiliśmy na tę firmę zupełnie przypadkowo podczas realizacji jednego projektu. Okazało się, że ich oferta najlepiej odpowiadała potrzebom projektu. Jedyną rzeczą, która nas na początku zniechęcała do korzystania z usług był wygląd panelu klienta, trochę archaiczny i początkowo mało intuicyjny. Z czasem doszliśmy do takiej wprawy, iż możemy obsługiwać panel z zamkniętymi oczami. Kwestie wizualne to rzecz poboczna, ważne jest, iż usługi działają bezproblemowo ze strony usługodawcy. Webh.pl stoi na wysokim poziomie merytorycznym, nigdy nie zdarzyło się, byśmy podczas rozwiązywania problemów zostali wprowadzeni w błąd czy też byśmy otrzymali informację niepełną. Przy kilku indywidualnych sprawach, gdy potrzebowaliśmy konkretnych rzeczy, nie było żadnego problemu, by dostosować się do naszych próśb. Pod względem szybkości supportu jest to jedna z lepszych firm. Co istotne – jedno z ich rozwiązań polecane jest na całym świecie w zakresie obsługi pewnego branżowego i specyficznego oprogramowania. Wykorzystując serwery vps z windowsem można z tego programu wyciągnąć maksimum możliwości, którego efekty pracy przekładają się na wymierne korzyści.

Podsumowanie

Są to nasze osobiste odczucia, każdy z Was może mieć zgoła odmienne doświadczenia z danymi firmami. Stwierdziliśmy również, iż nie będziemy robili zestawień firm z drugiego bieguna. Nie będziemy wspominali firm, które nie spełniły naszych oczekiwań z jednego względu – być może komuś taki poziom odpowiada i nie chcemy zamykać drogi nikomu. Chcemy jednak robić swoją misję i chwalić tych, których warto. W następnych wpisach skupimy się na kwestiach bardziej wymiernych – zrobimy zestawienie najtańszych oraz najbardziej wydajnych ofert na hostingi współdzielone, serwery vps, serwery dedykowane czy też na inne usługi.

Jeżeli macie jakieś swoje szczególne doświadczenia z danym hostingodawcą – piszcie w komentarzu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *